4.6 basé sur 782 commentaires clients
89
37
11
24
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s

Remarque : les avis peuvent porter sur des variantes du produit. Certains services, variantes du produit et/ou fonctionnalités mentionnés dans les avis peuvent ne pas être disponibles dans tous les pays.
L’Oled par excellence
164 cm (65") 08/06/2021 par Miko08 (France) Acheteur vérifié Vérifié
J’ai acheté cette TV chez Darty le 27 Mai pour une livraison le samedi 29, après l’installation et les paramètres de Google TV réglé la magie commence, le seul bémol viens de l’image des menus qui n’est pas en 4K et pas en 1080P. Pour le reste la fluidité est vraiment la, et pour ce qui est de l’image et du son c’est un autre monde, tout ce que vous lui donnez à manger deviens magique, Netflix,Disney+,PrimeVideo,YouTube, Blu-ray HD ou Blu-ray 4K, PS4 et bien sure PS5 tout est transcendé avec cet écran. Impossible de s’en lasser, une fois les quelques réglages de fait c’est parfait. Je recommande vivement, le prix est élevé mais il est à la hauteur de la prestation réalisée.
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Catastrophique qu est devenu la grande marque SONY
164 cm (65") 14/12/2022 par Greg01 (France)
J ai acheter mon sony XR-65A90J au mois de mars 2022 8mois apres au mois de novembre plusieurs beug image figée j apel le SAV sony il me demande d effacer le cache dans les applications j exécute et 1semaine apres la led de mon téléviseur clignote rouge mon oled est hs je rappel sony plusieurs heures au téléphone et 6 jours apres sony me renvoi un téléviseur qui me parait etre un téléviseur reconditionné car plusieurs options sont défaillantes microphone intégrés au téléviseur qui ne marche pas, impossible aussi de consulter mon espace de stockage Google drive, pas de télécommande, pas de pied ...pourtant avant sur mon 1er XR-65A90J tout fonctionnait aujourd'hui nous sommes le 12 decembre 2022 et aucun de mes problèmes n est résolu ... j attend désespérément Je suis un client fidèle à sony et malheureusement je suis vraiment déçu de tout se qui m arrive.. Je mettrais mon avis a jour au fur et a mesure suite au événement et au réponse apporter par sony
Non satisfaisant(e)/s
Assez satisfaisant(e)/s
Non satisfaisant(e)/s
782 commentaires client
Worth every pound
139 cm (55") 21/03/2023 par Trev65 (Royaume-Uni)
I have always bought Sony products, when it comes to picture quality I personally don’t think they can be beaten
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Traduction indisponible actuellement, veuillez réessayer
Excellent TV but not without a few foibles
139 cm (55") 20/03/2023 par Chris A (Royaume-Uni)
I have had the TV now for about 5-6 months and is my first true smart TV. I use it for both internet based apps access such as BBC iPlayer etc but also Freesat from an external dish (old Sky dish). The picture quality is excellent in all cases. The TV's sound is very good for what it is with surprisingly good bass. However it is not going to sound the same a a proper AV set-up with separate amp and speakers obviously. As with most smart TV's using native TV speakers etc there is a problem with clarity and volume when it comes to dialogue particularly in films. There are some settings you can use to try and tweak it a bit but basically at least a centre speaker needs to be added. Whilst on the subject of sound the TV has lost sound on apps such as TVX or iPlayer and no amount of changing settings will bring it back. The only way is to switch off unplug at the mains and leave it. I don't knowhow long you need to do this for some on forums say 10 mins I left mine 24 hours as I was away anyway. All was well once plugged back in. Updates are another weird thing I have set it to automatically keep up to date but it has randomly started updating whilst we are watching a program. I could do nothing but leave it and eventually after 30 mins or so I was able to get to react to the remote once again. However I can live with these few foibles as overall this a fantastic TV. I am yet to try other sources such as DVD player etc but I have no doubt it will equally impressive. My only reservation is for how long software updates will be available. My son has a Sony smart TV that is just about 5 years' old and updates are no longer provided therefore apps can no longer be supported/used
Dans la moyenne
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Traduction indisponible actuellement, veuillez réessayer
Fabulous picture
164 cm (65") 18/03/2023 par RayWat (Royaume-Uni)
We tracked this model for a couple of years to get it at a more reasonable price. The picture when we link with Sky UHD is stunning. Sport especially is fantastic. Well worth the price now. The variety of streaming services through the Apps menu is more than enough for us. The sound on movies is quite immersive using the Dolby atmos settings. Watched Zulu, one of my favourite movies and felt like I was right there given the almost 3D feel.
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Traduction indisponible actuellement, veuillez réessayer
Another sony tv
139 cm (55") 17/03/2023 par Wotty (Royaume-Uni)
Purchased a Sony a90j to replace my 7 year old lcd.straight from the box what a fantastic tv .The picture quality is superb and the sound quality is also excellent.
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Traduction indisponible actuellement, veuillez réessayer
Great TV and excellent picture quality
139 cm (55") 17/03/2023 par Belgraveboy (Royaume-Uni)
Replaced problematic LG TV with this Sony Bravia TV and we are very impressed with picture quality and quality build.
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Traduction indisponible actuellement, veuillez réessayer
EXCELLENT TV OLED
210 cm (83") 17/03/2023 par AB566 (France)
j'ai créé une salle TV spéciale pour cet appareil c'est parfait
Excellent(e)/s
Bon(ne)/s
Excellent(e)/s
Sony XR-65A90J
164 cm (65") 12/03/2023 par Cookie135 (Royaume-Uni)
Having brought this Tv a week ago I must say the picture quality and sound are absolutely on point straight out of the box without even delving into the full functionality of what you can further curtail to your liking. Well done Sony.
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Traduction indisponible actuellement, veuillez réessayer
100% satisfait
139 cm (55") 12/03/2023 par Wolf Family (Belgique)
Après de longues recherches et de nombreuses comparaisons, j’ai opté pour le téléviseur Sony A90J et je vous avoue que je suis ravi et vraiment satisfait de mon choix. Tout d’abord l’installation est d’une simplicité absolue. Il suffit de suivre les indications qui s’affichent sur l’écran. Ensuite l’image apparaît et là c’est l’extase. WAOW quelle image.! Vraiment sublime, profonde, contrastée : un vrai plaisir pour les yeux. Seul petit bémol le son. Pour palier à ce problème que j’avais anticipé j’ai opté pour une barre de son Sony et nous voilà parés pour des soirées cinéma comme nous aimons.
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Wow what a tv
139 cm (55") 02/03/2023 par MrC72 (Royaume-Uni)
I have owned this approximately 1 month, I have been blown away by the quality of this product. The whole screen acts as a speaker, the picture quality with streaming services like NFlix or anything in 4k blew me away. The blacks are super black and all other colours are super bright. Having voice recognition is also a massive plus, also suitable for the new high end gaming consoles running at 120htz.
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Traduction indisponible actuellement, veuillez réessayer
Absolutely made the right decision buying this tv
139 cm (55") 28/02/2023 par Moonbeam (Royaume-Uni)
Upgrading to the oled tv is definitely worth it the picture quality is amazing and overall I’m very happy with my purchase only negative is there’s no in-depth manual with it so had to rely on the internet to set the HDR features up but now I have what a difference it makes
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Traduction indisponible actuellement, veuillez réessayer
Great features
139 cm (55") 26/02/2023 par Reck46 (Royaume-Uni)
I bought this tv 3 weeks ago - this tv was recommended to me .
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Traduction indisponible actuellement, veuillez réessayer
Super image et super son
164 cm (65") 22/02/2023 par Christian18 (France)
Au TOP, très bel écran, un son d’une qualité super avec plein de réglages possible aussi pour le son que l’image.
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Une TV au pointe de la technologie
164 cm (65") 21/02/2023 par TheGreatValou14 (France)
J'ai acheté 2 télé avec mon père, nous étions parti sur une Samsung de base mais une animatrices Sony au Boulanger de Caen, nous à montré la différence de qualité et d'image travaillé sur des films qui sont pour moi imbattables. La Bravia XR A90J est le modèle le plus adaptés pour les personnes comme moi et mon père qui recherchent de la VRAI bonne qualité d'images pour les films et les jeux vidéos. Un vrai régal pour les yeux, seul bémols que je pourrais mettre... c'est la plate-forme de streaming bravia core, dommage que nous avons que 10 tickets de téléchargement avec tout les films qu'on peut avoir.. j'espère qu'il y a un futur abonnement pas trop cher avec des impôts de super bon films d'actions. Merci Sony, c'est un bon produit que vous avez fait, prochain achat... 2 barres de son Sony pour accompagner ce magnifique son Dolby Audio intégré dans la télé.
Excellent(e)/s
Bon(ne)/s
Excellent(e)/s
Ecran pas plat
164 cm (65") 15/02/2023 par Julien83 (France)
Dommage qu’une fois l’écran éteint on aperçoive tous les défauts de fabrication. A savoir que le reflet dans l’écran est divisé en deux sur le plan horizontal.
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Bonjour Julien83,
Nous sommes désolées pour la gêne occasionnée.
Afin de vous aider efficacement, nous aimerions en savoir plus.
Nous vous remercions de nous contacter :
https://bit.ly/3PRuHpv
(Copiez-collez cette adresse dans votre navigateur)
Soukaina@Sony Support FR
Image superbe
164 cm (65") 12/02/2023 par Steph3250 (Belgique)
Magnifique qualité d'image digne de Sony, incroyable luminosité, adaptabilité de l'image très complet qui rendra fou de joie, le puriste qui aime ajuster à ses propres goûts. J'utilise le téléviseur en tant que HP central dans mon home cinéma et le résultat est bluffant. Un élément me pose problème, les pattes sont positionnées de part et d'autre de l'écran ce qui les sépare au minimum de 110 cm qui les fait dépasser hors du meuble TV, la possibilité de les avoir en position centrale aurait été bien vu. Après deux mois d'utilisation, j'en suis enchanté de cet achat de plus que les applications et YouTube fonctionnent à la perfection.
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Tout est merveilleux dans ce produit
139 cm (55") 10/02/2023 par Kojac073 (Belgique)
J'ai acheté Sony car je n'ai jamais été déçu de la marque ni de sa fiabilité, bref je suis émerveillé par ses fonctionnalités, image, son, etc, je recommande évidemment cette merveille
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Great picture and sound .... but there are issues
139 cm (55") 10/02/2023 par Pussinboots (Royaume-Uni)
I have had mine for nearly a year. The picture is superb and the sound is great. There are software issues though e.g. can't use certain streaming services whe the TV is recording to a USB HDD; connection to WIFI sometimes drops out for no reason; the EPG/ programme guide is awful; sometimes forgets picture settings. All not good on a TV at this price point. When you check for a software update their never is one. I find unplugging it when not in use helps as it completely reboots when you power it on again. The feet/stand design didn't suit so i had to buy a more conventional centre stand. Sony customer support is weak too. I bought mine with 5 years of warranty and registered straight away. After 1 year I getting emails from Sony saying my 1 year warranty is finished.... I had to jump through hoops to get my 5 years but did finally but without any kind of apology. For years I've been a Panasonic customer but then took a chance on Sony. I don't think that this has been my best decision.
Bon(ne)/s
Dans la moyenne
Dans la moyenne
Traduction indisponible actuellement, veuillez réessayer
Hi,
Thank you for your review.
We're sorry to hear that you've been facing multiple issues with your TV.
We would like to highlight that recording is supported only for digital TV and radio broadcasts. Recording of data broadcasts is not supported: https://cutt.ly/e8eY1eI
We recommend making sure that your TV is running on the latest software version by following the steps here: https://cutt.ly/98eRncK
If the issue persists, we recommend resetting the TV to factory settings by following the steps here: https://cutt.ly/S8eUEts
The TV's feet/stand offers two positions in which you can set them to; Sound bar position and Standard position, as explained here in the startup guide: https://cutt.ly/n8eYj34. Rest assured, we'll pass your feedback to the relevant channels for future consideration and development.
The standard warranty is going to be 12 months since the date of purchase, but some retailers with some specific models are participating in an extended warranty promotion. In order to personalize the contract, you'll have to contact our support line to be able to do that for you. As stated, since your TV was eligible for the extended warranty, what was needed is to personalize the contract with your personal information.
If you need any assistance in the future, you can contact us using this link: https://bit.ly/2NwYLXL
Elshahat @Sony Support UK
Image et son au top
139 cm (55") 10/02/2023 par Pierre0202 (Suisse)
Excellent appareil tant pour sa luminosité que pour le son
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
super
164 cm (65") 08/02/2023 par gsam (France)
je viens d’acheter ce tele le son est exceptionnel et l’image 4k époustouflante
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Fantastic range of features.
164 cm (65") 06/02/2023 par Noelj (Royaume-Uni)
Could do with pause and re-wind (30 min.) if you do not have an external pvr. Difficult to access inputs when wall mounted, unless fitted with an extending bracket. Brilliant sound and picture.
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Bon(ne)/s
Traduction indisponible actuellement, veuillez réessayer
Au top !
139 cm (55") 06/02/2023 par DeBar (France)
J'en suis extrêmement satisfait, que ce soit sur la qualité de fabrication du produit, les fonctionnalités, la qualité d'image ou de son, c'est parfait. Je note également que Google TV fonctionne sans ralentissement, ce qui est plaisant.
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Superbe TV oled
139 cm (55") 06/02/2023 par cenaval (France)
La qualité de l’image est impressionnante. Je ne suis pas déçu. Le son aussi est de bonne qualité. Google TV fait bien le job. Je ne regrette pas.
Excellent(e)/s
Bon(ne)/s
Excellent(e)/s
Oled au top
164 cm (65") 06/02/2023 par Amo147 (France)
Je viens de passer d’un téléviseur 4K Qled haut de gamme à ce téléviseur Oled Sony. Je suis bluffé par la qualité du son et des images
Excellent(e)/s
Bon(ne)/s
Excellent(e)/s
Xr-83a90j
210 cm (83") 03/02/2023 par Kratosdu93 (France)
Je suis ravie du produit mais un peu déçu il n'y a aucune possibilité d'installer Alexa c'est vraiment très frustrant
Bon(ne)/s
Excellent(e)/s
Bon(ne)/s
Bonjour Kratosdu,
Merci pour votre avis
Afin de vous aider efficacement, nous aimerions en savoir plus.
Nous vous remercions de nous contacter :
https://bit.ly/3PRuHpv
(Copiez-collez cette adresse dans votre navigateur)
Soukaina@Sony Support FR
Superbe téléviseur
139 cm (55") 02/02/2023 par Ranego (France)
Superbe téléviseur haut de gamme ! Parfait pour la ps5 !!
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Superbes images ,son extra
164 cm (65") 01/02/2023 par John Mac clane (France)
Très bon téléviseur, seul petit bémol à mon goût, le positionnement des pieds
Excellent(e)/s
Bon(ne)/s
Bon(ne)/s
superbe image
139 cm (55") 24/01/2023 par dje83 (France)
j'ai achete ce televiseur suivant les avis sur le net et j'en suis pleinement satisfait
Bon(ne)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Image naturellement belle
139 cm (55") 23/01/2023 par ElwoodBlues (France)
En premier lieu l'image est magnifique voir sublime suivant la source utilisée(4K, HDR, Dolby), en second lieu le son est bluffant, au moins pour les voix. Mais l'image est vraiment, et en comparaison avec d'autres TV OLED, mieux en tout.
Excellent(e)/s
Bon(ne)/s
Bon(ne)/s
Great TV that contiunues to amaze
139 cm (55") 19/01/2023 par Floydy (Royaume-Uni)
I have used this TV now for just over a week It took a period of careful research to decide whether to purchase the Sony A90J. I was torn between the A90J and A80J. After comparing the two side by side, I could appreciate the extra level of brightness, image quality, glossy screen with bezel free design and louder audio of the A90J compared to the A80J. The sleek design of the A90J won me over as well as the additional extra USB port (3 vs 2 on A80J). I also liked that the A90J had a ‘kill switch’ at the rear in case you want to disable the featured built in microphone. I had never owned a high-end TV before so the A90J was always going to impress (previous was a 5 year old budget 55" LED TV). My non-techy friends could immediately tell that this TV was something out of the ordinary. Even without my explaining the ‘surface’ audio system they all commented how good it sounded with the volume on low levels (5-20 vol). Everyone so far, have mentioned how good the TV looked when viewed from the side and that at times the ‘black’ was so good that the A90J appeared as though it had been switched off during movie cut-scenes. Removing the TV from the carton single handed was a lot easier than I expected as was getting it onto a TV stand such is the light weight compared to older LED TV’s of the same screen size. Setup took me less than 15 minutes. I simply plugged in an ethernet cable into the A90J from my router and was connected to the internet right away. I later purchased a USB 3 to ethernet adapter (branded Cable Matters from Amazon) that raised the A90J’s connection speed from the standard 100MBPs theoretical maximum to over 800MBPs so as to guarantee no buffering when streaming. I selected ‘Custom’ as the picture mode, turned down the brightness to around 40 and have been satisfied with the results whether in daylight or darkness. The addition of the Bravia Core app was very welcome as there are a few IMAX enhanced movies available to show off the A90J’s image quality. I purchased this TV in its second year of availability so all the updates had been applied and it wasn’t missing any features. Lastly my favourite feature is the remote which handily has illuminated keys in the dark when it is moved or picked up. I am very pleased with the purchase and would recommend to anyone looking for a great OLED TV.
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Traduction indisponible actuellement, veuillez réessayer
Superbe TV
139 cm (55") 19/01/2023 par Thorshall (France)
Je suis très content de ce modem et je fais toujours confiance à Sony, ma marque d’antan. C’est une tuerie cette TV n’hésitez pas à l’acheter.
Assez satisfaisant(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Super en tous points
210 cm (83") 19/01/2023 par PLH73 (France)
Traitement de l'image incroyable, menu fluide, son époustouflant pour un écran plat.
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Tv
139 cm (55") 18/01/2023 par Boothy1 (Royaume-Uni)
Brilliant TV amazing sound and picture would recommend highly
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Traduction indisponible actuellement, veuillez réessayer
Superb clear picture
164 cm (65") 16/01/2023 par Del boy Somerset (Royaume-Uni)
I purchased 2weeks ago and was easy to set up and provided all the Sony features I expected
Excellent(e)/s
Bon(ne)/s
Bon(ne)/s
Traduction indisponible actuellement, veuillez réessayer
Great picture
139 cm (55") 15/01/2023 par Marchie (Royaume-Uni)
I bought this 2 weeks ago and the product is just great, easy to use and the sound and picture is pure quality
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Traduction indisponible actuellement, veuillez réessayer
Great picture Android features working well.
210 cm (83") 15/01/2023 (Royaume-Uni)
Great TV with excellent picture, some artifacts on motion but I have yet to tweak the standard settings. The TV has full UK catchup functionality (something I was unsure of prior to purchase) including ITVX. The android system is much quicker than my older AF8 65" Sony but still very limited built in storage....
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Traduction indisponible actuellement, veuillez réessayer
Great Buy !!
164 cm (65") 13/01/2023 par VamsiR (Royaume-Uni)
I have this for 3 weeks now and I am absolutely happy with my purchase. The picture clarity, sound effect is brilliant. Easy to navigate home and menu screen. Netflix series look amazing on this !! They should have made the Sony logo a bit more visible , helps me show it proudly to my friends ;)
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Traduction indisponible actuellement, veuillez réessayer
Ok but could be better
139 cm (55") 11/01/2023 par Sjb54 (Royaume-Uni)
Bought this about 3 weeks ago but seem to have picture problems,Great in uhd but not so with anything else it won't stop switching to vivid. Put it in standard picture mode and it will within a few minutes switch to vivid so figure that.
Dans la moyenne
Bon(ne)/s
Bon(ne)/s
Traduction indisponible actuellement, veuillez réessayer
Hi,
Thank you for your review.
We're sorry to hear that you're facing difficulties with the picture quality of your XR-55A90J.
Could you check the instructions in this link to adjust the picture quality as per your preferences: http://bit.ly/3ErKqbd
Also, make sure that your TV is up to date for a better and stable performance, you can find the latest firmware version here: http://bit.ly/3ZqQglg
If you need further assistance you can contact us using this link: https://cutt.ly/X2x1D7u
Omnia @Sony Support UK
Best TV Ever.
164 cm (65") 10/01/2023 par Troke37 (Royaume-Uni)
I have had a Panasonic Plasma for the last 9 years and couldn’t bring myself to change it because of the fantastic picture but having bought the 55 inch A90J for my “Den” I immediately ordered a 65 inch A90J for our lounge as a replacement for the Panasonic the Sony TV was that good. The picture is absolutely perfect, the sound system is great even without a sound bar. All together the best purchase I have made in a long time.
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Traduction indisponible actuellement, veuillez réessayer
An amazing television with every modern feature.
139 cm (55") 09/01/2023 par Mark Essex (Royaume-Uni)
We were advised by the expert in store that this television is the Rolls Royce of TV’s and he was right !
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Traduction indisponible actuellement, veuillez réessayer
Tv
164 cm (65") 06/01/2023 par Mpa76 (France)
J'ai acheté une tv sony il y a 1 an et déjà en panne . Beaucoup de difficultés à se faire dépanner.
Non satisfaisant(e)/s
Non satisfaisant(e)/s
Non satisfaisant(e)/s
Bonjour,
Merci pour votre commentaire.
Nous sommes désolés d'apprendre la gêne que vous rencontrez avec la TV.
Si nous pouvons vous aider avec quoi que ce soit, n'hésitez pas à contacter notre assistance
Nous vous invitons à vérifier ce lien : https://bit.ly/3q1uTau(copiez-collez cette adresse dans votre navigateur).
Safwa @Sony Support FR
écran de luxe
164 cm (65") 06/01/2023 par watashiwatonydesu (France)
une dalle hyper fine, l’image quasi bord-à-bord, des noirs ultra noirs et le son stereo qui passe directement par l’écran, bref : la qualité et la rigueur SONY comme toujours. tv parfaite! magnifique dans le salon.
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Great tv let down by tv setting
210 cm (83") 04/01/2023 par Phil66666 (Royaume-Uni)
Tv let down with poor feature. Jumps from hdmi input for no reason. Poor layout for hdmi inputs on the tv menu
Bon(ne)/s
Excellent(e)/s
Dans la moyenne
Traduction indisponible actuellement, veuillez réessayer
Hi Phil,
Thank you for your review and we're sorry to hear that you're facing an issue with the HDMI inputs with your TV!
As an attempt of rectifying the issue, please follow the below troubleshooting steps:
-Unplug the TV from the mains with anything connected to it, then plug it back after two minutes with no external devices and test the performance again.
-Ensure that your TV is running on the latest software version by following this link: https://bit.ly/3Qmyb3V
-If the issue remains, try resetting the TV to its factory settings by following the steps mentioned here: https://bit.ly/3o5FmjP. https://bit.ly/3o5FmjP
If the issue is still disrupting you, feel free to contact us by following this link: https://bit.ly/2NwYLXL, we will gladly assist you.
Mennah @Sony Support UK
A most excellent performer
139 cm (55") 04/01/2023 par Markoybhoy (Royaume-Uni)
Great choice of TV would pick the same model again given the opportunity or the need
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Traduction indisponible actuellement, veuillez réessayer
Good display quality
139 cm (55") 02/01/2023 par stonekwok (Royaume-Uni)
Good TV but the OS does not allow download NOW and Sky Sport App ....
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Traduction indisponible actuellement, veuillez réessayer
Hi,
Thank you for your review.
We're glad to hear that you're enjoying your TV and happy with the quality we always aim to deliver! We're also glad to keep you as one of our loyal family members and hope you continue to enjoy it for years to come!
As for downloading Now and Sky Sport apps, we'd like to highlight that your your TV has certain pre-installed apps; however, you may be able to install new apps from the Google Play Store by signing in then you can search and browse for content to download. However, we cannot guarantee the functionality of all third party apps.
Moreover, don't hesitate to reach out to us over the phone, chat support and email using the details here: https://bit.ly/3xPUapp to provide us with any further feedback you may have, we’re always delighted to hear from our customers.
Mennah @Sony Support UK
Bon TV
139 cm (55") 02/01/2023 par avalanche2023 (France)
En général, nous sommes satisfaits de notre téléviseur. La luminosité pourrait être meilleure, mais je pense que c'est un problème avec les téléviseurs OLED. La qualité d'image est bonne et naturelle. Le son est bon sinon excellent. Notre TV precedents même était SONY. Nous sommes content avec le design et la qualité de SONY.
Bon(ne)/s
Excellent(e)/s
Bon(ne)/s
Bonjour,
Merci pour votre commentaire !
Nous sommes ravis d'entendre votre retour positif.
En ce qui concerne le souci de la luminosité ; nous pouvons vous proposer ce lien à suivre ;s'il est efficace pour vous :- https://bit.ly/3GeIUJ0
Si nous pouvons vous aider avec quoi que ce soit, n'hésitez pas à contacter notre assistance
Nous vous invitons à vérifier ce lien : https://bit.ly/3q1uTau (copiez-collez ces adresses dans votre navigateur).
Safwa @Sony Support FR
A master piece
164 cm (65") 30/12/2022 par Obys (Royaume-Uni)
We bought the TV this month and it has been absolutely amazing! Worth every penny we paid for it. The picture quality and sound is amazing. I also enjoy the pictures that pops up when the tv is on pause mode after few mins.
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Traduction indisponible actuellement, veuillez réessayer
Le cinéma à la maison
164 cm (65") 29/12/2022 par Nivaceb (France)
Superbe ecran offrant une image à couper le souffle. Nos soirées cinémas en sont transformées. L’expérience gaming sur PS5 est au top.
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Magnifique!!!!
139 cm (55") 28/12/2022 par Nath87 (France)
Des images à couper le souffle, la télé connectée, je ne connaissais pas mais c'est vraiment pratique!!!
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Super qualite tele mais pb avec la telecommande
139 cm (55") 27/12/2022 par zaco (France)
J'ai acheté la télé et la qualité d'image et de son est au top Google tv est tres pratique le bemol est de ne pas recuperer les fonctionnalités de ma box bouygues et j'ai essayé plein de trucs donc ca gache un peu mais c'est pas grave. rien trouve dans les manuels d'aide
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Bon(ne)/s
Bonjour Zaco,
Merci pour votre commentaire !
Nous sommes ravis de votre retour positif.
Veuillez consulter le lien suivant, afin de trouver plus d'informations concernant la compatibilité :-
https://bit.ly/3GwToVs
D'ailleurs, vous allez trouver dans le lien suivant la configuration de votre Android TV™ pour contrôler le décodeur :-
https://bit.ly/3GIUlKx
Si le souci subsiste, le mieux est de contacter notre Support :
https://bit.ly/3J5xLus
(Copiez-collez ces adresses dans votre navigateur)
Safwa@Sony Support FR
qualité
139 cm (55") 26/12/2022 par pompon1 (France)
article acheté suite aux avis donnés par site spécialisé
Bon(ne)/s
Bon(ne)/s
Bon(ne)/s
CATASTROPHIQUE !!!
139 cm (55") 26/12/2022 par Brams69 (France)
Bonjour, J'ai acheté ce téléviseur car c'est soit disant ce qui se fait de mieux chez Sony, malheureusement quelle ne fût pas ma désillusion...!! En effet le téléviseur BUG régulièrement. Il fige et ne répond plus, j'ai beau appuyé sur tous les boutons de la télécommande rien à faire, je suis obligé de le débrancher du courant électrique puis de le rebrancher pour qu'il fonctionne à nouveau mais pour quelques temps seulement car le problème revient régulièrement....!! Les touches des raccourcis Youtube, Netflix, Disney+ etc ne répondent pas de temps à autres, c'est quand elles souhaitent en fait.....! Lorsque j'éteins le téléviseur le son continu à être émis depuis mon home cinéma, je suis obligé d'éteindre le home cinéma avec sa télécommande alors qu'il est e-sync...... (mais le SAV me répond que cela peut arriver c'est normal....lol) Bref plein de problèmes avec ce téléviseur, HYPER déçu......vraiment dommage d'autant que j'étais un client fidèle de la marque.... Je suis vraiment vraiment déçu de la marque et du SAV, à tel point que je n'achèterai PLUS JAMAIS de produits de la marque !!!! A ce jour mon téléviseur a toujours ces problèmes Sony n'a rien fait pour y remédier! Voilà j'espère vous avoir éclairé sur ce qui pourrait vous arriver en achetant ce téléviseur, si j'avais un conseil: passez votre chemin, dans le cas contraire vous risquez fortement d'être déçu....!!!!
Non satisfaisant(e)/s
Non satisfaisant(e)/s
Non satisfaisant(e)/s
Bonjour,
Merci de nous avoir contactés.
Nous sommes désolés de vous lire.
D'ailleurs, afin de régler ce problème, veuillez suivre ce qui suit :-
1- Éteignez le téléviseur.
Débranchez tout appareil connecté au téléviseur
Débranchez le cordon d'alimentation (câble secteur) du téléviseur de la prise électrique.
Laissez le téléviseur débranché pendant deux minutes.
Rebranchez le cordon d'alimentation (secteur) sur la prise électrique.
2- Pointez la télécommande en direction de l'affichage LED et appuyez sur le bouton d'alimentation pendant environ cinq secondes jusqu'à ce que le message Éteindre s'affiche.
Le téléviseur redémarre automatiquement. Patientez environ une minute que le téléviseur se rallume.
En cas d'échec, appuyez sur le bouton d'alimentation de la télécommande pour allumer le téléviseur
3- Vérifiez si la TV est à jour :-
https://bit.ly/3Q5IDN3
4-Si le phénomène persiste, une remise à zéro des réglages du téléviseur semble nécessaire.
Pour ce faire, je vous remercie de suivre les étapes ci-dessous : https://bit.ly/3WHe6rl
(Copiez-collez ces adresses dans votre navigateur)
Safwa@Sony Support FR
Super produit, installation sans difficulté
139 cm (55") 25/12/2022 par JDSA (France)
Ai acheté ce produit sur recommandation du vendeur, excellent conseil.
Bon(ne)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
A acquérir sans hésitation
139 cm (55") 24/12/2022 par Bouly53 (France)
Simple d’utilisation, toutes connexions/connecteurs, applications Android, Google play, etc. De nombreux réglages disponibles, très belle image. Super produit.
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Super image et son je recommande top qualité
139 cm (55") 24/12/2022 par Boucan84700 (France)
J’en suis très content franchement la meilleure télé du moment rapport qualité prix à mon avis
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Super tv
164 cm (65") 22/12/2022 par Nad21 (France)
J'ai profité du black friday pour me faire un plaisir pour Noël 1990€ la tv chez boulanger Superbe tv je suis un fan de Sony depuis de nombreuses années c'est m'a 5 ème tv sony Une qualité d'image exceptionnelle en oled et le son qui sort de l'écran est simplement magnifique de bonne qualité, un régale Si vous cherchez une bonne tv sony xr-65a90j oled n'hésitez pas Vous ne le regretterais pas
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Wonderful product
139 cm (55") 21/12/2022 par Moogwai73 (Royaume-Uni)
I have only owned the tv for a few weeks but have found it a wonderful product and it's really a huge improvement over my 37inch Panasonic plasma. It should be as that was purchased in 2005. The sound was always an issue on flat panel tv and I have to say this Sony matches and surpasses the Panasonics sound in most ways. The image quality when fed with a signal it deserves is hugely enjoyable , even with sport. Blacks are inky dark and great detail is pulled from all content ,it makes many scenes look outstanding. Colours pop and motion is the best I've seen on a TV this size. Fantastic product and if you can get a discount even better!
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Bon(ne)/s
Traduction indisponible actuellement, veuillez réessayer
Fabulous TV
139 cm (55") 21/12/2022 par Spudie (Royaume-Uni)
I bought this TV last month after spending quite some time sorting through all the different makes & models and so far I am very pleased with my choice. Picture quality is stunning and the sound is a dramatic improvement on my previous Sony 48" led TV,
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Traduction indisponible actuellement, veuillez réessayer
Fantastic image for movies
210 cm (83") 20/12/2022 par Kab893 (Royaume-Uni)
We're very much enjoying the quality of the picture for watching our favourite movies!
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Traduction indisponible actuellement, veuillez réessayer
Great buy
210 cm (83") 19/12/2022 par Richtel (Royaume-Uni)
Bight 1month ago and so very happy, can’t believe the quality of picture, it’s everything you could want and more
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Traduction indisponible actuellement, veuillez réessayer
My Review for A90J | BRAVIA XR |
139 cm (55") 19/12/2022 par Andyr11 (Royaume-Uni)
Would recommend, Hughley expensive, great picture. Worked pretty much out of the box. Reduced a lot of clutter, wires etc.
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Traduction indisponible actuellement, veuillez réessayer
Super TV
139 cm (55") 18/12/2022 par Nalabroc (France)
Très bonne qualité d'image, les couleurs ne sont pas criardes comme c'est la mode actuellement. Les fonctionnalités sont top. Bref je suis ravi de mon achat.
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
top
210 cm (83") 18/12/2022 par patvalc (France)
je viens de l'acheter et il est top : image et surtout le son
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Superbe écran
139 cm (55") 17/12/2022 par juheroland (France)
Qualité d'image incroyable, rien à dire Sony continue à faire de très bons produits
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Stunning pictures
210 cm (83") 16/12/2022 par FA13SAL (Royaume-Uni)
An amazing Sony tv, that brings to life pictures in your living room. Bright, vibrant colors and a great processor that is lightening fast. Superb and intuitive navigation on screen. The best Sony I’ve had to date.
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Traduction indisponible actuellement, veuillez réessayer
Catastrophique qu est devenu la grande marque SONY
164 cm (65") 14/12/2022 par Greg01 (France)
J ai acheter mon sony XR-65A90J au mois de mars 2022 8mois apres au mois de novembre plusieurs beug image figée j apel le SAV sony il me demande d effacer le cache dans les applications j exécute et 1semaine apres la led de mon téléviseur clignote rouge mon oled est hs je rappel sony plusieurs heures au téléphone et 6 jours apres sony me renvoi un téléviseur qui me parait etre un téléviseur reconditionné car plusieurs options sont défaillantes microphone intégrés au téléviseur qui ne marche pas, impossible aussi de consulter mon espace de stockage Google drive, pas de télécommande, pas de pied ...pourtant avant sur mon 1er XR-65A90J tout fonctionnait aujourd'hui nous sommes le 12 decembre 2022 et aucun de mes problèmes n est résolu ... j attend désespérément Je suis un client fidèle à sony et malheureusement je suis vraiment déçu de tout se qui m arrive.. Je mettrais mon avis a jour au fur et a mesure suite au événement et au réponse apporter par sony
Non satisfaisant(e)/s
Assez satisfaisant(e)/s
Non satisfaisant(e)/s
Bonjour Greg01,
Nous sommes désolés pour la gêne occasionnée.
Afin de vous aider efficacement, nous aimerions en savoir plus.
Nous vous remercions de nous contacter :
https://bit.ly/3HNHo2I
(Copiez-collez cette adresse dans votre navigateur)
Soukaina@Sony Support FR
Sony toujours aussi performant qualité d’images cl
164 cm (65") 14/12/2022 par Didou 1981 (France)
Je possède le téléviseur depuis peu mais c’est un plaisir de jour en jour image réelle son décès très bonne qualité
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Bon(ne)/s
Fantastic picture and sound!
164 cm (65") 14/12/2022 par J Jamie Harbridge (Royaume-Uni)
I bought this TV at the beginning of December after a lot of research and comparison with competitors and the various TV's in the Sony range...and what a joy it is. The picture and sound is fantastic. With a lot of modern tv's, a soundbar or the like is required, however I have not needed to use mine at all such is the quality. The TV comes into its own when watching wildlife or space programmes; the blacks are actually black because of the OLED's ability to turn off individual LED's. Still early days but I am loving it and it is a big improvement on my previous 55" Samsung 4k TV. The menu's take a while to get used to but I soon got the hang of it. All in all, an outstanding TV and very happy that I chose it over other options.
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Traduction indisponible actuellement, veuillez réessayer
Fantastic TV
164 cm (65") 14/12/2022 par Swalla64 (Royaume-Uni)
Never spent this much on a TV before, so glad that I did. It's worth every penny. The picture quality, brightness and motion is incredible
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Traduction indisponible actuellement, veuillez réessayer
Nice panel. Decent audio.
139 cm (55") 13/12/2022 par RatherRudeFrankly (Royaume-Uni)
It is fitting the bill nicely. The picture with 4K is out of this world. I’ve upgraded from a Sony bravia kdl40w4000 so I may be stoneage man going to aeroplane man but the picture is amazing. Slumberland on stream was so crisp and colourful. Not sure on the HDR yet as most content doesn’t seem to be doing it right but we shall see. Haven’t games on it as is primarily a cinema screen but we shall see how the vrr goes at some point. Audio is great with the screen being the speaker it is a different experience. I have my old amp hooked up via optical as amp is not 4K yet. But until then the screen speakers are great. Base is surprisingly good (coming from a subwoofer before this) for what it is. Just don’t expect to have a party from it although it is rather loud so there is a chance. No regrets on the purchase so far. I always get Sony Bravia so may be a little biased but it’s the little touches that do it for me, like mute staying mute until you press volume up. It is a small thing but it makes the difference in everyday use. Overall I am pleased with it and will inevitably buy sont again when the time comes. Good job!
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Bon(ne)/s
Traduction indisponible actuellement, veuillez réessayer
Sony A90j 83"
210 cm (83") 13/12/2022 par Mallett (Royaume-Uni)
I purchased this tv 3 weeks ago it has some good features I particularly like the sound performance and the ability to use the tv as a centre speaker using surround sound set up 7.1 .However I'm so disappointed and frustrated when watching dvds and Netflix ect as the aspect ratio setting is disabled so you get a dramatically reduced viewing on screen tho whole purpose of buying this expensive 83" screen was to watch movies on a large full screen instead you get 2 large black bars top and bottom on the screen called letter box affect. I'm now trying to return this tv and purchase another brand which allows you to watch movies full screen Sony really needs to update this set to enable aspect ratio no matter what ever you watch from any device Once again so disappointed
Dans la moyenne
Excellent(e)/s
Bon(ne)/s
Traduction indisponible actuellement, veuillez réessayer
Hi Mallett,
Thank you for leaving your review, and we're sorry to hear that our TV hasn't satisfied your expectations, this is not the norm as we strive to deliver the best quality possible.
Regarding changing the aspect ratio setting, we'd like to confirm that wide mode settings aren't available during a 4K playback from an external device such as a Blu-ray Disc player, game console, etc.Also, if you stream an app and then press the WIDE button, the TV displays [Feature not available] which is not a TV malfunction, you need to change the aspect ratio in the app's settings.
To read more about this topic, check out the following link: https://bit.ly/3FV4P8U
We appreciate that you enjoyed the quality Sony have to offer but we are sorry to hear you have to return the TV.
We hope you will reconsider Sony in the future, especially since you've been a loyal Sony fan for years and hopefully for many more years to come.
Mennah @Sony Support UK
TV
164 cm (65") 12/12/2022 par Antho13 (France)
Changer 2 fois en 5 mois Inadmissible vu le prix de la télé
Bon(ne)/s
Excellent(e)/s
Bon(ne)/s
Bonjour,
Merci de nous avoir contactés.
Nous sommes tellement désolés pour toute gêne occasionnée.
Nous vous invitons à contacter le service clientèle pour mieux vous assister :
https://bit.ly/3W2EKKY
Bahaa@Sony Support FR
Très bonne images excellent
164 cm (65") 11/12/2022 par HFT1968 (France)
Très bon produit la qualité des images le son et les connectabilités possibles
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s
Excellent(e)/s